Järnvärdet är lågt.

Allting såg bra ut idag hos BM förutom mitt järnvärde som är påväg neråt. Jag tror jag hade någonting på 120 på inskrivningen och nu hade jag 113 tror jag. Jag lovade att frossa i spenat, broccoli, persilja, kött & jordgubbar till nästa gång jag ska dit så att värdet ökar. Gör det inte det så måste jag börja med järntabletter! :( Jag vill inte det. Jag vill inte få svart bajs!! Jag fasar verkligen för det.. Klart jag börjar om jag verkligen måste, men jag ska försöka med att ändra kosten först och främst. Det är ju inga problem för mig eftersom jag ändå äter mycket grönsaker, bara det att jag är dålig på just de järnrika sakerna (ja förutom jordgubbar då).

Hjärtat slog 140 slag i minuten, precis som förra gången som jag var på koll. Det låter så vackert med hjärtljuden tycker jag. Idag lät det dessutom JÄTTEBRA! Tur det eftersom mamma min följde med för att lyssna! <3
Mitt blodsocker låg på 5,4 vilket var bra eftersom jag har ätit två muffins, en bulle, en kaka & lite lakrits idag. Blodtrycket låg bra också, men värdet kommer jag inte ihåg.


LillSkrutt, vi längtar efter dig!

Kommentarer:

1 Madde:

Hej hej =) Har BF 27/9 enligt rul och 22/9 enlig ÄL bor i Julita utanför Etuna och är 23 år =) lite kul att hitta någon mer i närheten som ska ha i september =) Har exakt smma som dig gällande järn, provade dock att ta det e två dagar trots att mina värden är OK så ville BM att man tar det i "förebyggande" sket kaninbajsar och gav sen upp på dessa piller :S Vår lill* har slagit 140slag/min på alla besök lite kul vi har ej tagit reda på kön, har ni?? Kraam

Kommentera här: