Räddaren i nöden!



Min lilla snutta har hängt i tuttarna på mig konstant i 3 dygn.
Dag som natt. När hon väl släppt taget har hon vart nöjd i max 15 minuter & sen börjat SKRIKA igen. Idag provade vi nappen (efter att sköterskan på BVC sa att vi kunde göra det) och vipps så somnade snuttan. Hon tappade den en gång & började gnälla, men vi stoppade snällt tillbaka den & hon somnade om. Kan det verkligen vara våran räddning?

Jag antar att det här kommer att göra susen vad gäller svampen (torsk) som jag & Nova-Lee har lyckats få. Nu får ju tuttarna vila iaf lite mer. Hennes mun också. Hoppas hoppas hoppas att jag nu kan börja NJUTA av att vara mamma till världens finaste prinsessa (som förövrigt fyller hela 2 veckor idag, GRATTIS GUMMAN!!).

På BVC idag så visade det sig att lillsnutt har gått upp någonting över 130 gram sen sist hon vägdes för 8 dagar sedan. Det var visst lite lite. Men jag tänker att vår snutt är ju faktiskt ganska liten & kan väl inte gå upp lika mycket som en större bebis skulle ha gjort? Jag menar, hon skiter (flera ggr om dagen), kissar & spyr. Att hon dessutom har gått upp visar ju att hon får i sig mer än vad hon gör av med. Jag tänker inte oroa mig i onödan. Sjuksköterskan på BVC verkade lite smått efterbliven dessutom så jag väntar tills jag får träffa den riktiga barnsjuksköterskan innan jag oroar arslet av mig. Längden då? 1/2 cm plus sedan födseln (fortfarande svårt att mäta pga sätesförlossningen) och huvudet hade väl också plusat 1/2 cm har jag för mig.

Nej, nu ska jag försöka hinna läsa igenom kommentarer som vi fått på vår c uppsats. Hoppas lillskruttan låter mig göra det. Sen tänkte jag försöka amma lite innan jag tar en promenad med vagnen & Gizmo. Kanske vill även pappa med? (:

Kommentarer:

1 Therese:

Vi prövade med napp eftersom thore var sååå tuttesjuk. Den hjälpte inte men det berodde på att den var för liten haha så vi köpte en ny större och det blev våran räddning !

Hoppas det blir eran med :) skönt för dig att "vila" tuttarna

2 Tova:

Skönt att det funkade med nappen :) vi försökte många gånger i början men Elliot har alltid vägrat.

Lite frustrerande i början... Men nu är vi ganska glada för de iofs, slipper ju vänja honom av vid den sen... ;)

3 Madde:

Skönt för er =) Vi har traglat med försök av olika nappar sen dag 1 och INGET fungerar så jag få glatt ha en bebis hängandes i tutten, kankse lignar isg snart är väl troligen i en växt period? )(

4 Lina - Nybliven mamma åt Leon:

Vad skönt att nappen funkar! Leon tar nappen ibland när han ligger och tittar och gnäller men oftast när han är skrikig är den inte värd att ens titta på. Han har en tendens att spotta ut den innan han somnar också :P

5 Anonym:

små bebisar brukar gå upp mer än större. de tar igen sig så att säga!

6 Lina - Nybliven mamma åt Leon:

Oj vi har jätte problem och det känns som att vi redan har skämt bort honnom ordentligt, det enda vi kan göra för att hoppas på att få honom tyst är att vagga honom i famnen på alla möjliga sätt. Vagnen funkar inte som det brukar göra för folk. Så det är bara tålamod som är grejen!! Men fy vad jobbigt det är ibland.. :P

Kommentera här: