Barnmat.

Ikväll har jag gjort iordning potatis- och broccolimos med torskryggfilé till snuttan. Igår gjorde jag kalvfärssås med makaroner. Nu finns det mat så det räcker ett tag. Har även gjort iordning 2 olika fruktpureér så nu finns det av det också! :) Skönt! Tror ändå att jag ska göra lite kyckling åt snuttan imorgon också, för då behöver jag inte laga mat på länge ;) Varierat och bra dessutom!



Recept på kvällens mat kommer här:

8-10 färskpotatisar
1 knippe färsk broccoli
3 torskrygg fileér
2 msk milda culinesse
vitpeppar
paprikakrydda
2-3 dl havremjölk


Skala och dela potatisen i mindre bitar. Skär av stjälken på broccolin och dela i mindre bitar. Koka detta tills det är lite överkokt tillsammans med vitpeppar. Koka upp havremjölk med milda. Häll över mjölken på potatisblandningen och vispa med elvisp till önskad konsistens. Koka upp fisk med vitpeppar och paprikakrydda, när det är färdigt så dela fisken med en gaffel till önskad storlek på bitarna. Blanda samman allt & så ner i brukar :) Väldigt enkelt och nyttigt för den lilla magen!

puss på er!

Kommentarer:

1 britta bloggar:

Härligt, jag lagade också barnmat själv - det gick jättebra!

2 Jonna:

Jättebra med dessa tips!! Har du någon receptbok som du inspireras av eller har du bra fantasi själv? :) Ska bli kul att laga mat till min skruttis sen :)



Tips på Stockholmsaktiviteter är att strosa i Gamla Stan och på Söder. Ni kan ta tunnelbanan till Medborgarplatsen och utgå därifrån. Det finns massa mysiga fik och affärer där.



Om ni gillar thaimat så måste ni äta på Koh Phangan, det ligger på Skånegatan (tror gatan heter så, ligger på Söder). Det är som att komma till Thailand (häftig miljö) och bra priser.



Annars tycker jag att ni ska strosa och bara ta någon restaurang som ser inbjudande ut, till exempel i Gamla Stan. Le Rouge är sjukt bra men det är ganska dyrt, så det beror på hur mkt det får dra iväg.



En annan favorit är en tapasrestaurang på Söder (Bondegatan) som heter La Cucaracha. Sjukt bra mat, bra priser och det finns en liten nedervåning där man kan dansa till lite latinomusik efter man ätit. Mat och genuin fest på samma ställe, asmysigt och skitkul på samma gång :)



Ni kommer få jättemysigt!! Kram

Kommentera här: