Dagens Crossfit

Idag var det dags för crossfit igen. Tjohoo, vad kul det var. SKITJOBBIGT men skitkul. Även om jag kom sist så har jag blivit starkare och det gör mig glad. Istället för en 12 kg:s kettlebell så hade jag en 14 kg:s plus att jag numer även fick upp stången över huvudet flera gånger när vi körde rycken ;) Men att komma ner i "sittläge" med stången över huvudet är fan omöjligt!! Haha. 
 

Dagens pass 30 augusti 2012

Hitta 1 RM i ryck (vi fokuserade på tekniken idag då ingen av oss är jättebekant med denna övningen)
Bonus;
AMRAP 15 min -
30 SDHP
10 T2B (vi gjorde någon annan variant på dessa då ingen av oss som var med på passet är så starka. L någonting kallades den tror jag)


Jag kom in på sjätte varvet innan det var dags att bryta. Redan efter första varvet var jag död, så jag är nöjd! :) 
Det blev 162 SDHP (sumo deadlift high pull) med 14 kg:s kettlebell och 50 variant på T2B (toes to bar). Fy fan vilket mördarpass, men kul var det! Idag kändes det verkligen att det är högintensiv träning. Både pulsen och musklerna jobbade på för fulla muggar tack vare kettlebellsen. 


Nu blir det naturgodis!!

Kommentera här: