Reaktion på lillebror

Nu börjar det märkas att sessan har det lite tufft med att lillebror anlänt. Hon har jättesvårt att somna vilket hon nästan aldrig har haft förut. Jag får numer ligga inne hos henne och läsa, berätta sagor och killa på henne. Men idag fungerade inte ens det. Vi har fått ta till 5 minuters metoden igen. Det verkar bara ha behövts 2 omgångar (peppar peppar), men fan vad hemskt det är nu. Hon ropar ju på mamma & pappa och VET såväl att det skär i våra hjärtan. Men det fungerar inte i längden att vi ska vara låsta inne hos henne i allt från ca 30 minuter och uppåt. Inte när man har en liten bebis hemma också. 
 

(Finaste!!!)
 
Förutom att ha sömnsvårigheter har hon även börjat med nappen igen samt att hon vill bli buren ofta. Ja, lite som en bebis. Jag har läst mig till att man ska låta henne ha sin bebisperiod för hon kommer att tröttna på det snart. Och det är ju helt förtåeligt att hon söker uppmärksamhet nu. Hon vill väl veta att hon inte är övergiven eller bortglömd <3 
 
 
Min fråga till er (som är i samma situation, med två barn tätt) är "hur har ert storesyskon reagerat"? 

Kommentarer:

1 Camilla:

MIna är födda september 2010 och mars 2012. Det var problem med läggningen här också i början men när vi började att lägga båda för natten vid samma tid gick det bättre.
Den äldsta är ganska snäll mot sin lillasyster men har nu senaste månaden börjat att ha hennes saker och springa iväg med dem och göra allmänt lite fula grejer. När vi säger till strattar hon mest men antar att det enda som funkar är att vara konsekvent så går det väl över?!

Kommentera här: