Mage och vikt

2 veckor och 2 dagar har gått sedan förlossningen och jag har gått ner 14 kg (räknar att jag gick upp 25 +- något kg). Imorse vägde jag 66 kg. 11 kg kvar till startvikten och 13 till målvikten. Det är en lång väg tillbaka men jag är peppad. Framförallt längtar jag till jag kan börja träna!
Magen drar ihop sig otroligt bra tycker jag. Så stor som jag var trodde jag det skulle ta månader att vara där jag är idag, så jag är nöjd. Däremot ser bristningarna riktigt groteska ut, ugha. Men det är väl bara vänta och låta tiden utvisa hur pass bestående de är. Degig är den ju också, men det hoppas jag att en jävla massa plankor kan hjälpa till med sen :P
Visst är kroppen helt otrolig som klarar av att bära ett barn så länge och återhämta sig så snabbt sen? Jag VET att det tar väldigt många månder till innan min kropp är densamme som innan graviditeten. Men en vacker dag :) Sen hoppas jag verkligen att jag inte är dum nog att jag vill ha ett till barn senare, haha. Jag HATAR att vara gravid så jag hoppas verkligen att alla mina klagoinlägg kommer avskräcka mig. Dock VET jag att jag kommer att sakna att föda fram ett litet liv, det är ju så häftigt. Och jag kommer att sakna bebisgos, det är jag övertygad om.
Men som sagt.. vill inte vara gravid igen, aldrig mer. Ughaa!!

Kommentarer:

1 Micha och Leah:

Vilken skillnad!! Du kommer komma ner till sitt mål galant, jag tror på dig!! Pusskram

Kommentera här: