Crossfit

Det var så härligt på crossfiten ikväll. Det kändes som att komma hem efter en lång resa. På riktigt alltså. Jag fattar inte hur jag kunnat vara borta så länge? <3 Crossfit är fan kärlek. I sin alldeles egna form. 
 
Och dessutom gick det himla bra. Trodde inte jag skulle orka med ett helt pass alltså. Men det gjorde jag! Nöjd känner jag mig!!! 
 
Dagens pass:

A1. Boxdips
AMRAP -1 x 3, vila 1.30 (minns inte hur många jag gjorde under varje set, men det blev mindre för varje set)
A2. Armhävningar
AMRAP -1 x 3, vila 1.30 (samma som ovan)

AMRAP 18 min:
5 power clean (20 kg) (65 st)
5 T2B (65 st)
10 knäböj (120 st)

Börja med att alternera ringdips och armhävningar. Varje set ska du göra så många du kan minus 1, det vill säga du ska hela tiden orka en extra. Detta gör du tre set av, du vilar 1.30 minuter mellan varje övning och varje set. Tänk på att göra armhävningarna med så snygg form som möjligt, spänn bålen och håll armarna utefter kroppen. 

Kommentera här: