Frieriet ♡

Jag har ju inte berättat så mycket om frieriet så jsg tänkte att det var dags nu. Älsko och jag har pratat om giftemål ett tag men han är lite seg med att ta tag i saker ;) Jag däremot kan vara ganska impulsiv med sånt och så även denna barnfria lördag! ♡

Jag och älsk hade planerat in att gå på musikal i Strägnäs och sen gå ut och äta på restaurang så jsg ringde restaurangen och frågade om de kunde hjälpa mig. Visst, hur då undrade de? Jag bad de skriva en lapp med texten "vill du gifta fig med mig? puss Carro" och lägga i menyn. Senast 21.45 ville restaurang Akropolis att vi skulle vara där. musikalen skulle sluta 21 så det skulle inte vara några problem.

MEN musikalen drog ut på tiden, till 21.25. Jag hade lite småpanik ;) Jag blev lite irriterad och krister berättade efteråt att han hade tänkt "jaha, då blir det dålig stämning nu då" ;)



En bild på vackra Johanna från musikalen. Hon är helt otrolig och jag är säker på att hon kommer bli något stort!!


Vi hade ordnat skjuts av Kristers föräldrar så vi kunde ta ett glas till maten så i bilen ringde jag restaurangen och förklarade läget. De sa att det gick bra om vi kom till 21.55. Hör och häpna så var vi framme redan 21.50. I bilen tyckte Krister vi skulle bestämma maten så att det skulle gå så fort som möjligt väl på restaurangen. Ok tänkte jag, älsko kommer ändå kolla i menyn för han velar ALLTID.

Väl på restaurangen följer kyparen med oss till bords och ger oss menyerna och vad kläcker älsko ur sig?? "vi behöver inte menyerna, vi har redan bestämt oss". Fan vilken panik jag får... "jo, men jag vill nog kolla en extra gång" säger jag i hopp om att han ska kolla också, men icke!! Jag får typ tvinga honom genom att säga "jo men snälla, du kan väl titta ändå?". Älsko tänker bara att jag säkett bara tycker det är jobbigt att kolla i menyn själv och öppnar därför menyn väldigt nonchalant. Ni kan aldrig ana hans förvåning när den hjärtformade lappen med texten är där. Han blir alltså så rörd att han snyftar till. Jag har endast sett honom så när barnen fötts! Jag började gråta jag också för att hela ögonblicket var så laddat, så fint och så romantiskt. Jag hade lyckats! Han hade inte en tanke på att detta skulle ske ♡♥♡

Efteråt gick vi till Grappa och firade lite. Drack vin, mousserande och öl. Bara sådär lagom mycket. Mina tuttar var ju bara strax över veckan gamla så jag vågade inte festa till ordentligt. Men det var alldeles lagom och jätte mysigt!

Jag känner mig som världens lyckligaste och vi är i full gång med planeringen. Imorgon tar jag med mig min tärna Jenny och provar klänningar ♡ åh! Tänk att jag ska bli fru!!!

Kommentarer:

1 Emelie R:

Åååååååh nu blev jag helt rörd, tårögd. Så roligt för er :)

Kommentera här: