100 dagar kvar till BF

100 dagar kvar till bf. Typ 3 månader.. lite mer. Jag är ENORM redan nu. Fattar inte hur magen ska kunna växa så länge till. Och jag fattar inte hur kroppen eller psyket ska klara det. Foglossning, andfådd, halsbränna, trötthet, förstoppning och en känslomässig berg och dalbana. 
Jag avundas och irriterar mig på de människor som älskar att vara gravida 🙈
Mysigt såklart med rörelserna i magen och också vetskapen att få bli mamma igen ❤ ska bli så mysigt med en egen bebis att mysa med. Men annars? Blä!
 
 
Förutom att vara gravid och att jag har svårt att fokusera på annat så har jag vart i Skåne i veckan och påbörjat att utbilda 12 nya gruppledare i VIP. Jag hade världens bästa och roligaste sällskap med mig! Jag fick både gnälla, äta och skratta! 😚
Men var helt slut igår på jobbet, tog verkligen på krafterna även fast jag fått sova ordentligt. 
21-23/11 åker vi ner igen och avslutar utbildningen. Ska bli så kul sen att höra hur Svalövs kommun kommer att jobba med detta! 
 
Jag funderar mycket på hur de här sista månaderna ska gå. Jag är SÅ TRÖTT OCH OFOKUSERAD. Jag älskar ju mitt jobb men har svårt att tänka klart nu. 
Jag har också svårt för återhämtning. Jag känner att allt jag gör tar mer av mig än vad det ger mig något. Önskar att jag kunde ta långa promenader med musik i öronen men det går inte, jag får för ont. Önskar jag kunde läsa böcker, men är för ofokuserad och trött. Önskar jag blev pigg av sömn men det blir jag inte. Önskar jag orkade leka med barnen men jag är bara lättirriterad. Osv osv. 
 
Nåja. 100 dagar till +-14 dagar. Det ska jag väl klara? Ca 15 veckor. Strax över 3 månader. FOKUS!
 

Kommentera här: