Gravid vecka 25!

60% av graviditeten är avklarad och det känns himla skönt. Känns härligt att veta att jag nu är i den sista halvan av graviditeten. 16 veckor kvar till beräknad dag. Hoppas tiden går fort! 
Jag är inne i en riktigt trött period. Skulle vara skönt att sova typ jämt 😅 Känner mig också väldigt känslofylld. Har lätt till gråt och frustration. 
Foglossningen sitter i än. 
Jag och Krister var på mvc igår. Vi fick lyssna på hjärtat som slår omkring 140 slag i minuten som sist. Sf måttet låg på 24.5 cm, vilket var precis över medel. Jag tippar på en unge på över 4 kg även denna gång. Jag kommer att få göra extra ul i vecka 36 och vecka 38 för att säkerställa att bebis ligger med huvudet neråt eftersom Nova-Lee kom i säte. Vi kommer då också att försöka viktuppskatta herrn. 
Blodsocker och blodtryck såg bra ut. Vet inte vilka siffror det var på det, bara att det såg bra ut. 
Barnmorskan tyckte dock att jag skulle försöka ta det mer lugnt då jag känt av en del onda sammandragningar. Hon ville också att jag skulle börja ta järntablett varje dag då jag upplevt flimmer i synen. Hon sa att det kunde bero på lågt järnvärde. Järnvärdet ska kollas på nästa besök 24/11. 
 
 
Hur går det med övningskörningen då? Känns som jag gör framsteg varje gång jag kör. Börjar förstå mig på bilen mer och är inte lika rädd för andra bilar. Känns som att jag snart måste våga mig på att köra vid fler bilar. Och jag måste snart boka in mig på en lektion på körskolan. Då får krister följa med så att han får höra vad körläraren säger. Jag känner mig fortfarande peppad och ser fram emot att få körkort! För jag ska fixa det! 
 

Kommentera här: