Nya mål i sikte

 
Jag kunde tyvärr inte utföra åloppet :( min hals gjorde ont, min puls var hög trots lugn träning och jag var trött. Var tvungen att lyssna på kroppen. Jag är så besviken men ändå glad att jag lyssnade på kroppen. Jag är fortfarande inte lika pigg i kroppen som jag brukar vara. 
 
Nu är jag ännu mer peppad att klara mitt nya mål. Ligga på kcal underskott i 6 veckor. Det blir knappt någon löpning denna period förutom sprintar. Varannan vecka en dag 5an på tid och varannan vecka 1 dag 40 min lugn mysjogg. 
Träningen nu syftar till att bibehålla muskler, öka fetrförbränning och tappa några kg.
 
Jag råkade visst gå upp till 64 igen på 2 veckor, haha. Men har tappar 2.5 kg på 5 dagar så det var bara vätska. Är nere på 61.5 nu. Jag vill ner till 57, det är min målvikt tror jag. Tror det kan bli svårt att nå dit på den här tiden eftersom jag inte vill förlora muskelmassa. Men jag siktar på 57-58. Vore skitkul att komma ner dit. Jag hoppas verkligen att jag nöjer mig där också. 
Mitt problem med viktnedgång är att jag aldrig blir nöjd, vill tappa mer hela tiden. Men nu tänker jag att om jag går ner till 57 så vill jag börja bygga muskler, ev gå upp lite i vikt men i muskler. Jag vill vara stark. Men innan jag börjar med det måste jag få springa ett lopp på 10 km. Så kanske tjejmilen i sep så jag har tid att träna lite inför det efter den här perioden utan löpning. 
 
 
 
 

Kommentera här: