Gravid vecka 30

Jaha, så var vecka 30 här, 29+0. Allt mellan 9-13 veckor kvar till vi får se honom, lillebror, om jag föder inom ramen. 9 veckor känns snart medan 13 veckor känns aslångt. Men ändå... 13 veckor tills jag blir 3 barns mamma!!! Känns helt sjukt om jag ska vara ärlig.  TRE barn, det trodde jag aldrig. 
Nu är bebis runt 36 cm lång och väger omkring 1,5 kg enligt min app jag följer. Det är ju rätt stort 😍 Jag känner att herrn är rätt långt ner med huvudet och bökar då det ilar SÅ INÅT i fiffi emellanåt när jag går. Känns typ som att han ska komma ut, haha. 
Kroppen är tung som fan och jag ser ut som en uppstoppad korv 🙈 foglossningen smärtar så fort jag anstränger kroppen lite. Tröttheten sitter i och så sover jag illa. Och svettas. Typ så är läget nu. 
 
 
Igår efter jobbet blev jag totalt överraskad med en babyshower av bästa gänget från skiftingegatan 💖 så himla mysigt och välbehövligt. Vi åt god mat, fikade, pratade och så fick jag öppna massa paket! 
 
 
 
 
Känns så himla häftigt att jag haft äran att jobba med så himla fantastiska tjejer! 💖 så snälla, ödmjuka, generösa, starka kvinnor! Heja er! 
 
Nu ska jag käka lite pepparkakor och läsa förlossningsberättelser för att försöka ladda batterierna. Jobbar själv hela veckan OCH Krister har kvällsvecka på jobbet så jag är själv med barnen. Jag kommer vara ännu mer slut efter den här veckan men det är tur att jag har det jobb jag har. Kul, intressant, utvecklande och utmanande! 👊💪🖒
 
 

Kommentera här: