Gravid vecka 37

Nu börjar det närma sig slutet på riktigt. Har gått 90% av graviditeten. Jag är mer än less nu. Jag sover så jävla illa. Vaknar hur många ggr som helst varje natt, av krämpor eller av barnen. Kan inte sova på dagarna heller för barnen (framförallt A) är inne i perioder av bråk. Konstant bråk. Och vissa veckor jobbar krister kväll så då är det ännu svårare.
Det ser ut som fan hemma och skulle behöva storstädas, men jag har ingen ork och allt gör ont. Får fan panik. 
Sista jobbveckan nu och jag bara längtar till på lördag. Jag är så trött. Fysiskt och psykiskt. Helt jävla utmattad. 
 
 
Jag var hos barnmorskan igår. Järnvärdet är toppen, likaså blodtryck. Så min trötthet kan inte förklaras av det. Min barnmorska tyckte jag kan börja ta järntablett var 3e dag 🖒hoppas min mage blir bättre av det. Är less på att inte kunna skita. 
Hjärtljuden låg som vanligt mellan 145-150. 
Viktuppgången är 20 kg!!! En heffaklump är jag. En flodhäst. 
Gjorde en snabbt ultraljud för att se att huvudet låg neråt och det gör det 🖒 typ mellan rörligt och ruckbart. Så han verkar inte vara på G ut än på ett tag. 
Lillebror ligger på översta kurvan så jag är livrädd för det med. Amadeus låg precis över mellersta kurvan och vägde 4475 gram. På onsdag nästa vecka ska vi på TUL. Ska bli spännande att se hur stor Lillebror verkar vara. Men jag är rätt säker på att han är stor. 
 
 
Så vad tror ni? När kommer lillebror? 
 

Kommentera här: