UVI vecka 37.

Jag har lyckats få urinvägsinfektion. Började ana något redan torsdag-fredag natt. Kissade så många ggr på natten och hade svårt att tömma. Har även vart så sliten och orkeslös. Trodde det berodde på att det tog på krafterna att vara på planeringsdagar. De flesta var ju jäkligt trötta så jag tänkte ju bara att det inte var konstigt att jag var ännu mer slut iom att jag ändå är höggravid. Men även inatt har det vart svårt att tömma blåsan men ändå har jag känt mig kissnödig. Sen började smärtan också och ett tryck neråt. Detta har resulterat i flera onda värkar. Har läst att det är vanligt med tidiga sammandragningar/värkar just vid UVI. Iaf så fick jag komma till VC efter kontakt med 1177, så nu har jag fått penicillin. Har även druckit över 1 liter med tranbärsjuice. Känns redan bättre men har fortfarande mycket sammandragningar men nu gör de iaf inte ont. Fördelen med allt det här är att även magen satt igång och jag har kunnat bajsa hur mycket som helst! Äntligen! 😂😂😂 
Nu hoppas jag på att bli frisk fort så att jag får lite mer energi. Behöver storstäda inför lillebrors ankomst. Och börjar bli dags att packa BB väskan. Utöver storstädningen så är jag nu redo för en bebis! 💖
 
Planeringsdagarna var ett superavslut inför min ledighet. Dessa ord har mina kollegor skrivit om mig. Känns som en bra pepp inför ett nytt kapitel i mitt liv 💖
 
 

Kommentarer:

1 Liindiita:

Hoppas du blir av med urinvägsinfektionen fort nu!!

2 Liindiita:

Hoppas du blir av med urinvägsinfektionen fort nu!!

Kommentera här: