PB i löpning

Tjohooo. Var ute och sprang 6 km idag och slog personligt rekord. Höll i genomsnitt 5.02min/km tempo. Är supernöjd! Är så kul att märka skillnad! 
Förutom det visade vågen även på 61.6 kg idag. Det går neråt! 1.6 kg kvar till mitt delmål. 
 
 
Den fula minen på bägge bilderna bjuder jag på! 😃

62 kg

Nu är jag nere på 62 kg. 4-5 kg kvar. Det går segt men det går iaf neråt. Detta trots att musklerna faktiskt växer! Jag är förvånad över att jag gått ner nu eftersom jag ätit SÅ MYCKET godis på helgerna. Coachen säger att jag ska äta ännu mer mat nu, att min kropp behöver det. Jag ska försöka, men det är svårt. 
Jag märker ju att min förbränning är bra nu iom att jag går ner trots att jag överskrider mina dagliga kcal på 1700 så jag kan ju äta mer näringsrik mat ist för tomma kcal. 
 
Tung styrketräning ät jobbig men oj vad bra det är för kroppen. Det händer grejer fort. Kroppen är häftig. När jag körde mitt första pass av den här tunga styrkan hos Stefan tog jag 20 kg i hipthrustersen och det var såååå jobbigt. Nu har jag ökat till 24.5 kg och det känns lika jobbigt,  nästan. Kan nog öka lite till nästa gång. Enbenta marklyften började jag på 27 och är uppe på 30.44 kg. Ska öka dem lite till nästa gång. 
I mina pass kör jag 2-3 set (alltid 2 för mig, haha), 45 sek per övning. 45 sek känns jävligt länge när det är tungt. 
 
Mina vikter är ingenting mot många andras men jag är toknöjd. MIN utveckling går framåt! Jag är starkare än någonsin! 
 
 
 

kämpar på!

Jag har lyckats få magkatarr igen. Jävla skit. Har upplevt mycket stress sista tiden men inte lyssnat på kroppen. Nu får jag lida för det. 
 
Coachen tycker jag ska träna lite mer på känsla nu i 10-14 dagar. Låta kroppen styra liksom. Så jag får lyssna. Ska ändå försöka få till 2 löppass och 2 styrkepass i veckan. Köra löpning som jag känner för och inte öka så mycket vikter i styrkan. Känns tråkigt men någonstans måste jag ju bromsa. Skönt ändå att ha en coach som pushar när det känns svårt. I vanliga fall skulle jag nog struntat helt i träningen nu, tröstätit massa godis osv men nej, jag ska låta bli. 
 
Jag har ätit lite för mycket godsaker senaste tiden. Så pass att jag inte gått ner några kg. Som lägst gick jag ner till 62.4 kg och nu väger jag 62,6 så ligger i princip på samma och borde ha fått lite mer muskler. 
 
Coachen tycker jag ska sluta kolla på vågen. Att jag ska se på min kropp istället och på mina förbättringar. Men det är svårt. Jag är inte bekväm med att väga över 60 kg. Helst vill jag ju ner till 57 vilket ändå är 3 kg mer än vad jag annars brukar vilja väga. Men nu är ju målet att bygga rumpa och klara å varvet på under 50 minuter. Svårt att gå ner i vikt och samtidigt bygga muskler så jag får avvakta och hoppas jag blir nöjd ändå! 
 
Hejja hejja till mig!