Vikt är jobbigt trots graviditet.

God morgon världen!
Snart ska baby & jag på husvisning :) Det är så himla roligt tycker jag. Huset vi har kollat på, på söder ligger ju egentligen bättre, men det är bra att kolla ordentligt innan man börjar buda. Det huset vi ska kolla på idag är nog inte riktigt lika mycket att fixa med & har kakelugn men vi får se vad vi tycker när vi sett det.

Ikväll tänkte jag gå på ett baspass! (BASPASS FOR FUCK SAKE!!). Jag har kommit underfund med att jag inte kan träna i högre tempo än så om jag vill skippa smärta i becken & rumpa. Det är ju i alla fall bättre än att inte röra sig alls, eller hur? Inom några veckor tänker jag ändå hoppa över till simning helt & hållet (blandat med vattengympa) och självklart kommer jag att fortsätta med promenaderna så länge som det går!
Nu har jag dessutom bestämt mig för att hålla mig ifrån sötsakerna fram till dess att vi åker utomlands (alltså 13 dagar, det borde ju för fan gå). Jag har redan gått upp 4 kg & vill helst inte gå upp mer förän vi kommer utomlands. Där kan jag få gå upp 2 kg. Haha. När jag har gått upp dessa 6 kg är jag uppe på 60 kg, det var länge sen jag låg där. Jag måste erkänna att det känns jobbigt men jag förstår ju ändå varför jag går upp. Dock vill jag absolut inte skylla mina moffardagar (och mitt extrafett) på bebisen eftersom det finns folk som faktiskt bara går upp ca 10 kg (och mindre) när de är gravida. Jag vill absolut inte gå upp mer än 15 kg men är rädd för att den gränsen kommer att spräckas om jag äter som jag gör nu. Alltså, skärpning Carro!

Nej, nu en liten promenad med doggy!

Kommentarer:

1 FiA:

Du är såå fin Carro och du tänker så sunt!! =) Jag längtar tills den dagen jag också kan skaffa en liten bebis! Är så glad för er skull!

Kraaam FiA, Kiwi o Zelda

2 jenny:

även om du går upp 20 kg så kommer du rasa i vikt första tiden bebis är ute. å är man tränad innan säger dom ju att det är lättare att komma i form efter en graviditet. Sen säger dom att man går ner ännu mer i vikt när man ammar. så satsa på att amma länge ;)

Kommentera här: