Det sitter i huvudet

Idag har jag verkligen kommit på att sockersug för det mesta sitter i huvudet. Jag åt ju lchf godis igår och idag har jag vart nära att ta en bit igen. Men aldrig! Även om det är lchf godis så vill jag komma ifrån mitt beroende av sötsaker. Så klart man ska få ta sig någon godisbit ibland men man ska INTE behöva äta något varje dag. På julafton kommer jag att äta sött, men endast lchf sött. Ska inte heller äta någon julmat med mkt kolhydrater. Jag ska fan lyckas komma ifrån mina dåliga vanor nu. Jag vägrar vara beroende av något så dumt som socker och vetemjöl. Och dessutom vill jag såååå gärna komma ner till målvikt igen. Förr har ju målvikten vart 53 men nu vill jag inte ner mer än till 55. Vill inte se ut som en vandrande pinne med bröst ;)

Idag vabbar jag. Älsko har blivit magsjuk och gjort illa foten rätt rejält plus att nova-lee har feber. amadeus är överaktiv så älsk hade aldrig klarat av att ta hand om barnen själv idag.

När barnen vaknat ska jag stoppa ner de i vagnen och gå till affären och köpa lördagsgodis till de. Utöver det blir det bara innemys idag! ♡

Kommentera här: