Gravid vecka 32

Gick in i ny vecka igår igen, vecka 32. Idag är det exakt två månader till beräknad födsel. 
Senaste veckan har bestått av extrema ilningar i fiffi och magen har sjunkit något. Är nästan hundra på att han lagt sig med huvudet neråt. 
Något mer som hänt är att jag har extrema flytningar, smått slemmiga. Så vidrigt 😝
Tröttheten sitter i och blir värre hela tiden. Känner mig helt orkeslös. Skulle vara skönt att sova resten av tiden. 
 
 
Jag skulle ha träffat en läkare förra veckan men när jag kom dit fick jag höra att läkaren blivit sjuk. Sen skulle jag få träffa en jourläkare istället.  Väntade över 1 h för att sen få höra att läkaren inte skulle ha tid att träffa mig. Sen lyckades receptionisten på nåt sätt övertala läkaren om att ändå träffa mig NÅGON GÅNG under dagen. Som att mitt jobb är helt oviktigt? Tackade för mig och gick. Har en ny tid hos läkare imorgon så vi får hoppas den blir av. Känner dock på mig att jag inte kommer bli sjukskriven. Vill ju bara bli sjukskriven 20-25% men tror det är svårt eftersom mins värden ser bra ut. Är "bara" så extremt trött att jag inte har något kvar att ge efter jobbet. 
Som tur är så har min chef sagt okej till att ta 20% tjänstledigt om sjukskrivningen inte blir av. Tack och lov!! 
 
Bebis rörelser är rejäla nu. Gör både ont och känns obehagligt emellanåt. Men såklart även mysigt 💖
Nu är längtan stor! Och jag funderar mycket på hur och när förlossningen kommet att starta. Ska bli häftigt att uppleva igen, men är samtidigt lite rädd. 
 
Nästa vecka är det mvc besök igen. Längtar till dess! Vill höra om jag har rätt angående att bebis sjunkit ner och har huvudet neråt! Vill veta sf måttet också för känns som magen vuxit rejält sista veckan!!! 
 

Kommentera här: