Gravid vecka 33

Ny vecka igen då! Har vart hos barnmorskan idag. Alla värden ser fortfarande toppen ut. Sf måttet ligger mellan mellersta och högsta kurvan (glömde fråga om exakt mått). Med amadeus låg jag på mellersta kurvan och han vägde 4475 gram! Med Novis låg jag strax under mellersta (3095 gram). Tror fasen att den här bjässen kommer väga närmre 5 kg! Jag ska på TUL i vecka 37 även om min barnmorska inte tror att bebis är stor. Hon vill stilla min oro. Men jag känner fasen att han är stor redan nu i hans rörelser. 
I dagsläget ligger herrn med huvudet neråt men ganska högt upp. Barnmorskan förklarade att ilningarna jag känner beror på att bebisens rörelser blir så "stora" iom att han fortfarande är så rörlig. 
 
 
Halsbränna deluxe har jag nu. Även på dagtid. Så jävla vidrigt. Och orörlig är jag. Har svårt att gå. Vankar fram som en pingvin. Får dessutom massor med sammandragningar när jag går. Tröttheten sitter i också. Men är rätt peppad på det här med intensivkursen jag går nu så det går rätt bra ändå, men är helt slut på kvällarna. Jag hoppas VERKLIGEN att jag klarar proven sen! 
 
Nåja. 80% av graviditeten är avklarad. Jag som aldrig trodde jag skulle vara gravid igen. Nu har jag liksom 20% av min TREDJE graviditet kvar. Om runt 2 månader har vi en bebis hemma 💖 känns fortfarande helt overkligt emellanåt! 
 
 
 

Kommentera här: