Gravid vecka 28

Vecka 28 nu och snart sista trimestern. Ingen är gladare för det än jag. Är helt slut. Är hemma från jobbet nu pga yrsel och extrem trötthet. Ska jobba igen på torsdag tänkte jag. Men fortsätter det såhär kommer jag inte kunna jobba heltid så länge till. 
Jag hatar verkligen känslan av att inte orka. Att vara i en kropp som begränsar mig totalt. Det känns aslångt till februari. Jag är glad att jag har intensivkursen på körskolan att se fram emot och julen. Det gör ändå att jag har lite att se fram emot. 
Men fy fan för att vara gravid. Tung, trött, foglossning, halsbränna from hell, yrsel, andfåddhet, massa känslostormar (lipar jämt) och massa extra kilon att bära på. Ful som fan känner jag mig. 🙈
 
Älskar fortfarande när lillen sparkas iaf. Och när amadeus myser med magen. Han längtar verkligen efter sin lillebror 💖
 
Förutom graviditeten så händer det ju annat i livet också även om jag är inne i någon bubbla. 
I torsdags var vi tvungna att ta bort vår älskade lurvboll Gizmo 💖 han har inte mått så bra på ganska länge men nu blev det snabbt sämre. Han orkade inte gå ut eller ens äta. Samma dag som vi hade tid hos veterinären började han bajsa blod 😢 Trots omständigheterna så var det en fin stund hos veterinären. Gizmo fick tryggt somna in i Kristers famn. Det var otroligt jobbigt och gjorde ont men det var rätt beslut. 
Vi saknar honom jättemycket. 💖 det är tomt här hemma utan honom, tomt att inte höra honom gå runt och tomt att laga mat utan att ha honom tiggandes. Värst är att komma hem och inte se honom vänta 😢
 
 
 

Kommentera här: