Gravid vecka 29

Gick in i vecka 29 i tisdags. Äntligen inne i sista trimestern. Jag är mör. Kropen är tung som tusan, känslorna all over the place och jag är TRÖTT. Orkar ingenting efter jobbet. Ska träffa en läkare den 9e och hoppas då på att kunna få bli sjukskriven 25%. Och sen att försäkringskassan godtar det. Jag måste ju för tusan orka vara mamma till de barn jag redan har. 
 
Träffade min barnmorska idag. Alla prover såg bra ut. Bra blodtryck, järnvärde och blodsocker. Järnvärdet var bättre nu än på inskrivningen till och med. Och då tar jag bara mina järntabletter ungefär varannan dag. Och min kost är ju allt annat än bra just nu 🙈
Iaf så fattar jag inte varför jag är så slut när alls värden är bra. Har ju extrem yrsel från och till också. Precis så att det känns som att jag ska svimma. 
Barnmorskan tyckte jag måste tagga ner. Ta det lugnt och liksom acceptera att jag är gravid. Hon rekommenderade mig att sjukskriva mig 1 vecka och ha barnen på förskola/skola för att bara ta det lugnt och återhämta mig. Jag vägrade 🙈 iaf nu. Jag är själv på jobbet hela nästa vecka så jag känner att jag inte kan vara hemma. Barnmorskan försökte motivera men jag kan verkligen inte nu känner jag. 
 
Hjärtljuden på bebis låg på 142. Ett tag direkt efter att barnmorskan bökat med magen så låg det på strax över 150. Bebis ligger med huvudet neråt just nu. Finns fortfarande plats för honom att vända sig men känns ändå skönt. 
Sf måttet låg på 29. Vet inte hur det ser ut på kurvan men tror det är strax under översta kurvan. 
 
Nu ska jag trycka lite godis och ladda för antagligen ännu en natt utan bra sömn. Vaknar varje gång jag ska vända mig i sängen. Det är ofta eftersom jag får ont av att ligga för länge på samma sida.  
 

Kommentera här: