Gravid vecka 23

Vecka 23 nu. Önskar det vore 33 så att det snart är över. Alla mina känslor är all overall the place. Och jag har ont. Både fogar och magen gör ont. Magen är stenhård upptill emellanåt vilket gör mig helt orörlig. Har också börjat få ganska kraftiga sammandragningar. Inte så de gör ont men de är kraftiga och obehagliga. 
 
Och jag är så slut. Känner att jag knappt orkar med. Tror det är därför alla känslor stormar också, för att jag inte orkar. Jag försöker verkligen att orka med tempot på både jobbet och hemma men det är svårt. Jag är så slut när jag kommer hem att jag knappt kan prata utan att vara sur. Ändå är det en massa måsten att göra såsom att handla, laga mat, plocka, städa, tvätta och roa ungar som för tillfället är helt omöjliga. Framförallt Nova-Lee... känner inte igen henne sen hon börjat skolan. Hon är så dryg, lipig och lyssnar inte för fem öre. Amadeus har ju också ganska speciella behov redan som det är så när Novis nu blivit omöjlig så är det ett heltidsprojekt att bara hålla barnen någorlunda sams. 
Nästa vecka hoppas vi dessutom att Amadeus ska kunna gå till förskolan igen och det innebär 7 dagar själv med barnen eftersom krister jobbar. Han jobbar 7-21.30 i helgen och sen kväll mån-fre. 
 
Jag längtar verkligen till graviditeten är över. Jag vill känna mig rörlig, någorlunda pigg och glad igen. 
Det som är kul med graviditeten är sparkarna 💜 och att kunna handla en massa sött till bebis! 
 
 
Idag fick jag hem ytterligare kläder till bebis. Här kommer bilder på lite av det: 
 
 
Var förresten ute och övningskörde idag igen. Gick faktiskt jättebra. Var fortfarande på en parkering och tränade på att starta, växla och lite backning. Det var kul! Älskar när saker går bra 😂

Kommentarer:

1 Liindiita:

Va roligt med övningskörningen!
Man får gnälla när man är gravid tycker vi har all rätt i världen till de nu 😁
Fina bebiskläder med

Kommentera här: