Turkietresan

Jag har så mycket känslor efter vår resa till Turkiet. Jag har aldrig i mitt liv känt mig så rädd, orolig och maktlös. Samtidigt skulle humöret hållas uppe för barnens skull. Jag är helt slut nu. Men tacksam. Amadeus var så dålig och bara försvann framför oss. Han åt inget, bajsade alla möjliga konsistenser och färger (inkl blod), skrek av smärta och magrade så mycket. Vi fick ingen stöttning alls av nazar utan fick istället kämpa även mot dem. Hotellet som det står är 4-5 stjärnigt var heller absolut inte det. Poolområdet och stranden var bra men resten, not so much. Det var strömavbrott flera gånger om dagen korta stunder. Novis och krister fastnade i en kolsvart hiss och inte kunde de ju använda telefonen i hissen eftersom den gick på el, ac fungerade knappt, det stank mögel när vi gick förbi köket i restaurangen, maten var vidrig och förmodligen full med skit eftersom vi alla blev dåliga i magen, juicen (och ibland läsken) var vattnig eller så var juicen knappt utblandat.  Usch. 
Nazar är ett skämt på många sätt och vis. De ljuger om grejer och hittar på saker och kan sen inte ens be om ursäkt. Aldrig någonsin kommer jag att åka med det bolaget igen. 
 
Nu när vi är hemma känns allt såklart bättre. Vi har vart på vc med amadeus och gjort prover och ska även göra nya prover den 20e för att utesluta blodsmitta också iom den rent ut sagt ÄCKLIGA läkarmottagningen på hotellet. Madrasserna var fläckiga och golven skitiga.  Och det är läkaren som nazar skickade oss till utan andra alternativ. 
 
Vi har kontaktat både folksam (för att förhoppningsvis få tillbaka lite av både läkarbesöket som gick på 4000 spänn, som gjorde amadeus ännu sjukare och för att vi inte fick en riktig semester) samt SOS international för att se om läkaren är godkänd av dem. Jag inväntar svar. När orken är tillbaka ska jag även kontakta media tror jag. 
 
Vi hade såklart en del bra stunder också. Vi hade ju novis med oss så vi fick dela upp oss och försöka ge henne ett fint minne. Men oron hos oss vuxna var ju konstant. Sista dagen var amadeus dessutom tillräckligt pigg för att orka åka in till side där barnen fick nya skor och leksaker. De fick även hålla i strandsköldpaddor och rida på 🐫. 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: