Gravid vecka 40

Har ju glömt blogga om nya veckan. Hade liksom hoppats på att slippa gå så länge med kaggen ;)
Har haft mycket sammandragningar och en del förvärkar men inget mer händer. Vaknade 2 nätter förra veckan på pga onda förvärkar men nu är det rätt lugnt. 
Jag börjar irritera mig på att se alla bebissaker här hemma... känns som att det inte kommer bli någon bebis. 5 dagar till beräknad dag nu men jag tror jag kommer gå över tiden denna gång :( 
 
Har svårt att sova bekvämt på nätterna. Vaknar många ggr av olika saker. Känner mig trött. Sover middag varje dag. Har ont som fan I blygdbenet. Är djävulskt täppt i näsan, måste ta nässpray varje dag för annars svullnar slemhinnorna i snoken ordentligt.  
 
Jag är så färdig med graviditeten men uppenbarligen inte herrn som bosatt sig där. 
Börjar känna mig deppig redan nu så undrar hur det blir om jag går över 2 veckor??!! 
 
Känns ändå häftigt att veta att jag kommer ha min bebis inom 3 veckor. Även fast det känns som att det bara är påhitt 🙈
 
 
Imorgon blir det ett besök hos min barnmorska. Jag hoppas det blir det sista. Jag önskar jag vågade be om en hinnsvepning men alltså jag är inte så sugen på att ha någon grävande där nere. Och jag skulle bli så deppig om absolut ingenting har hänt. Om allt är helt opåverkat.  
 
Nåja. Bebis kommer när bebis är redo. Oavsett om det blir av sig själv eller med lite hjälp på traven. 
 
 

Kommentera här: