Lillebror är här!

Den 16/2-17 kom han äntligen till oss, lilla lillebror! 
Han vägde 3868 gram och mätte 50 cm. Inte så stor som jag trodde han skulle vara! 
 
Förlossningsberättelse kommer när jag landat lite. Allt gick bra och fort även denna gång. Men jag hade iaf lite mer känningar innan nu. 
 
Det värsta med denna förlossning är att jag inte lyckades kissa ordentligt efteråt. Jag fick hjälp med att tappa urin... lite över 1.5 liter! Om man tappas på mer än 1 liter måste man ha kateter i 3 dygn, så här sitter jag med både blöja och kateter. Haha. Fruktansvärt obehagligt att ha något i urinröret hela tiden. Dessutom så gör slangen att det blir en glipa mellan blöjan och mitt ben så när jag setat eller legat ner och sen ställer mig så rinner det blod längs benet. Detta även fast det inte är speciellt mycket i blöjan. Usch! 
Hoppas jag klarar av att kissa av mig själv på söndag så jag slipper katetern sen! 
 
 
Vi är så lyckliga nu! Familjen känns komplett 💖
 
 

Kommentera här: