Gravid vecka 39

14 dagar kvar till bf. Jag känner mig färdig nu så jag hoppas att lillebror bestämmer sig för att komma innan dess, absolut inte senare. 
Jag har drabbats av andningsuppehåll när jag sover. Detta leder till askass sömn. Sen är jag superförkyld också vilket inte gör det bättre. Jag har ju vart trött i många veckor men nu med förkylningen har jag vart golvad. 
Var på mvc idag och träffade min barnmorska. Hon kom med den goda nyheten att bebis ligger väldigt långt ner nu, inte fixerad men inte heller rörlig. Hon trodde att bebis snart kommer. Hjärtljuden låg på 146. Sf måttet vet jag inte men såg på kurvan att den sjunkit lite. 
 
 
Riktigt svullen och stor nu är jag. Jag har mycket sammandragningar men inte så ofta med mensvärkssmärta samtidigt. Småslemmiga flytningar har jag också och det ska ju vara bra ;) Krister har beordrat mig en långpromenad ikväll. Vi får se om jag pallar. Barnmorskan tyckte vi skulle färdknäppa men njaaa.... inom sin tid, Hahaha.  
 
Nu ska jag dricka hallonbladsthe. 
Hej! 
 

Kommentera här: